Mamy zdjęcia pierwszego EZT Inter-regio produkcji PES-y dla Kolei Rumuńskich. Przewoźnik zamówił 29 takich jednostek, a pierwsza z nich jest już gotowa i za kilka tygodni zacznie testy w Rumunii. Poza tym PESA produkuje też kolejne EZT do ruchu regionalnego w tym kraju.
PESA Bydgoszcz realizuje obecnie dwie umowy na dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Rumuńskich. Producent
produkuje 62 pojazdy z myślą o ruchu regionalnym oraz
29 jednostek do ruchu Inter-regio. Łącznie PESA dostarczy więc do Rumunii ponad 90 EZT.
Jak mówi nam Hanna Wiśniewska-Sibru, szefowa Biura Pesa w Rumunii, aktualnie wyprodukowano już trzy z 62 pojazdów regionalnych. Dwa z nich są już od kilku tygodni testowane w Rumunii, natomiast trzeci czeka na odbiory w bydgoskiej fabryce PES-y. To właśnie ta jednostka jest widoczna na zdjęciach dołączonych do galerii artykułu, zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz – To oczywiście nie wszystko, bowiem na różnym etapie produkcji mamy aktualnie 10 kolejnych EZT z tego zamówienia – mówi Wiśniewska-Sibru.
Pojazdy Regio dla Kolei Rumuńskich to
3-członowe elektryczne zespoły trakcyjne zbudowane na osobnych wózkach, rozwijające prędkość do 160 km/h, z 224 miejscami siedzącymi. Poza dostawą pojazdów PESA będzie też serwisowała je przez co najmniej 15 lat.
O ile pojazd regionalny został już
zaprezentowany i obejrzany przez wiele osób, o tyle pojazd inter-regio do tej pory wciąż był na etapie produkcji, dlatego nie wiedzieliśmy, jak będzie się ostatecznie prezentował. Teraz się to zmieniło, bowiem jak widać na załączonych zdjęcia, pierwsza z 29 jednostek (strona rumuńska niedawno zwiększyła s
kalę zamówienia z 20 do 29 pojazdów) jest już gotowa i jest szykowana do odbiorów.
– Mogę potwierdzić, że pierwsza jednostka Inter-Regio została już zbudowana i czeka na odbiory, w których będzie także uczestniczyła strona rumuńska. Po ich zakończeniu pojazd, wraz z trzecią jednostką regionalną (o której wspominaliśmy wyżej - przyp. red.) zostaną przetransportowane do Rumunii na przełomie września i października bieżącego roku – mówi szefowa przedstawicielstwa PES-y w Rumunii.
Po dostawie trzeciego pojazdu regionalnego trafi on na tor testowy gdzie będzie testowana jazda wielokrotna w składzie złożonych ze wszystkich trzech pojazdów. PESA zakłada, że ostateczne dopuszczenia do eksploatacji w Rumunii jednostki regionalne uzyskają na przełomie listopada i grudnia bieżącego roku. W przypadku pociągów Inter-regio stanie się to zapewne później.
Pojazdy Inter-Regio to 3-członowe elektryczne zespoły trakcyjne zbudowane na osobnych wózkach, rozwijające prędkość do 160 km/h, z 192 miejscami siedzącymi w 1 i 2 klasie. Także w przypadku tego zamówienia PESA będzie odpowiadać za utrzymanie jednostek przez okres minimum 15 lat.